måndag, december 23, 2019

23. Nyårslöftena

Jag har ett ständigt nyårslöfte: att vara snällare mot mig själv. Nu påminner jag mig om det även andra tider på året men just vid nyår, när jag skriver årssammanfattning här på bloggen så tänker jag till. Var jag snällare mot mig själv? Inte varje dag. Men snällare, ja. Mer tolerant, ja. Mindre självkritisk, mnja. Kan jag bli ännu snällare mot mig själv? Yes. Det är mitt löfte även detta år, in i 2020.

En jul fimpade jag, mitt på självaste julafton, det var 2008. Då lovade jag mig själv att inte röka mer och det har jag hållit. Inte ett bloss sen dess.

2 kommentarer:

  1. Det var ett bra löfte. Men ack så svårt att hålla!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar också på det löftet. Men har blivit bättre, tycker jag. Nästa år ska jag fasiken leverera det nyårslöften like a boss!

    SvaraRadera