torsdag, december 12, 2019

Dan före Lucia

En synnerligen grå gråväderstorsdag men det snöar åtminstone. Plusgrader så det stannar inte kvar men lite juligt är det allt ändå med flingor som dalar.
Vi hade APT på jobbet, fixade lite rutinsaker och sen var det dags att gå hem. Fyra timmar känns lagom. 
Imorgon är det Lucia och den dagen brukar kännas lite sorglig på något vis. Antagligen för att jag alltid tyckt det varit mysigt med Lucia-morgnar, tända ljus, tomte-gröt och lussebulle till frukost och kidsen i soffan. Det där stressiga innan har jag förträngt, hitta skrynkliga linnen, stickigt glitter och inneskor till samtliga. Vilket för övrigt aldrig någonsin har hamnat på något av kidsens fötter, väl bara hitta en sko av var, omaka både i färg och storlek. Nä. Barfota och strumpläst har fungerat på den här barnaskaran. Vilket för övrigt lever kvar, ett säkert kort på att Stora Systern är in da house är just hopknölade strumpor på hallmattan. 
Men i morgon bitti blir det simhallen, kanske ser jag någon lucia på vägen. Jag tycker det är fint!

1 kommentar:

  1. Fick ett tidigt sms på liten lucia, senare på två små nissar. Det är vad jag sett av lucia idag. Men jag har kokt gröt 🥣. B5 hade sagt han ville ha tomterött. Yngsta köpte färdig. ”Näää, inte sån, sån mormor gjorde till mig!”
    Hur minns han det? Det är ju ett år sen, då var han bara två år, lite drygt.

    SvaraRadera