lördag, december 28, 2019

27. Bokåret 2019

Dag 27 i Den där om Jenny, decemberkalender

Min boklista 2019 är en väldigt kort lista. Så här i backspegeln kan jag se att det är ett tecken på att jag inte mått så bra länge.  Jag kan inte fokusera, koncentrera mig på handling utan bokstäverna flyter ihop och jag får läsa om. 
Minns inte vad jag läst och då tappar jag det.
På semestern i Kroatien lyckades jag ändå läsa ut två böcker av Brenda Novak. Men titlarna??? Minns inte.

För två veckor sedan tog jag mig till biblioteket för första gången på fem år. Jag lånade ”Svinhugg” av Marianne Cedervall och ska försöka läsa den serien. 

Jag har alltid läst mycket. När jag blev sjuk, 2006 i utmattningsdepression, tog det fem år innan jag ens öppnade en bok igen. Jag tappade koncentration, fokus och ork att hålla en handling. Det blev en kamp och första lästa boken efter det var en seger.

Ett mål 2020 är att läsa fler böcker än 2019. En väg tillbaka.

1 kommentar:

  1. Jag läser ju jättemycket, klarar dock inte ljudböcker. Tror du det hade funkat för dig?

    SvaraRadera