torsdag, december 12, 2019

12. Julklappar 2019

Den här julen blir den första i det lilla rosa huset och som sambo. Nya traditioner ska skapas. Lite gammalt, lite nytt. Ungefär som inredningen.
Hur vi ska göra med julklappar har vi inte bestämt riktigt. Jag har tänkt ut något till kidsen men det kan jag inte skriva här, då blir det ingen överraskning. Mer och mer går dock klapparna i återbruks tecken och oftast eller alltid, något praktiskt eller något att göra. Vi är inte så mycket för prylar och pinaler bara för att. 
Men att göra fina paket är roligt att ge bort. 
Hjärtat och jag köper inte julklappar åt varandra, både tråkigt och lite skönt. Fast å andra sidan kan ju det nya högtalarsystemet till tvn räknas som gemensam julklapp. Hjärtat är ju en ljudnörd av rang och kanske satte jag kvällsteet nästan i halsen igår när jag såg alla pryttlar som hörde till. Men han bedyrade att det går att göra fint och ”nästan” osynligt .....

 Lilla N får så klart paket. Han gillar att pyssla, rita och bygga med lego. För att inte tala om att lysa med ficklampa, titta i förstoringsglas och leta efter skatter, tacksamma nöjen att fixa presenter till.

Jag är ALLTID ute i sista paketmomangen. Det hör liksom till, men när jag väl sätter fart går det undan. Just i år känns att ”sätta fart” väldigt osannolikt. Det blir jul ändå. 

Dag 12 i 
Den där om Jenny decemberkalender

1 kommentar:

  1. Vi ger inte heller varandra. Drar ner till de vuxna barnen, borde dras ner ännu mer, man byter ju bara pengar. Ingen önskar sig något. Men när man vet nåt riktigt bra, då är det kul :)

    SvaraRadera