tisdag, december 10, 2019

Man vet att det är obalans ...

... när man börjar gråta när ens HR ringer upp och frågar hur det går på jobbet. Det går nästan inte alls. 
Jag kommer inte ihåg saker, jag vet inte vad jag håller på med och känner mig plötsligt bara så utanför. Allt. Jag vet att det bara är en känsla men den är så påtaglig. 
Samlade ihop mig, gjorde några rutinsaker, fikade, läste in några pm och sen var det dags att gå hem. Åt grötlunch, tog Hjärtat i handen och så gick vi hem till hans mamma för eftermiddagskaffe. Det blev ingen lång visit, hon är strax 93 år och väldigt trött. Så vi sa sen tack och hej och gick ut i vintern. Det är ju skillnad med snö och kallt. Och sol. Humörhöjande. 
Nu kollar jag på Nobelfesten. En kvarleva från barndomen. Finklädd mamma med finfika i vardagsrummet. Vi fick bara vara där inne med henne om vi var tysta och lät henne titta ifred. Om vi skötte oss fick vi smaka Remi-kakor. Tunna kakor med mint och choklad. Hennes bästa. Det är fortfarande Nobel-fika för mig. Ikväll har jag inga sådana. Av en händelse har jag hottat en påse skumtomtar. Det får gå.

1 kommentar: