lördag, september 05, 2020

... och skjuts in i ugnen

Igår åt jag smågodis. Idag undrar jag varför eftersom jag inte gjort det på vääääldigt länge och vet hur dåligt jag mår av det. Hjärtklappning, magknip och svullen mage och hade därför svårt att sova. Skyll mig själv, så det gör jag. Men. Eftersom jag ändå är inne på sockerspåret tänkte jag baka idag, kidsen kommer på fika i morgon och hembakta bullar, det är ju något visst med det. 

Jag badade i morse. Ljuvligt härligt och alldeles ensamt. Passar mig finfint. Sen blev det långfrukost i uterummet och FaceTime-fika med Bästa Väninnan som är hemma och är sjuk. Därefter tömde jag hela uterummet på möbler o blommor. Dammade, dammsög och tvättade golv. Bar in alltihop igen och det blev fint. Älskar mitt uterum. På kvällarna sitter jag där i mörkret med en kopp te, tända ljus och musik svagt i bakgrunden. Ikväll blir det middag med Hjärtat och Stora Systern där.

Men först: baka! 



Solen står redan lågt, halv nio har den inte orkat över trädkronorna vid badet.



Älskar min badplats. Jag, vattnet, solen. Fint att morna sig här.

1 kommentar: