lördag, september 19, 2020

Som en sommardag

I morse vaknade jag vid åtta-tiden och drog iväg till badet. Det var molnigt men lagom tills jag kom fram, det tog fem minuter, tittade solen fram och det blev skönt. Och krispigt. Jag badade flera gånger, däremellan satt jag på bryggan och bara njöt.
Massor av flyttfåglar flög förbi. Har aldrig sett så många fåglar på en enda gång, de lät högt och det tog flera minuter innan hela skaran hunnit förbi. Antar att det betyder att det är höst på riktigt.
Fast idag är det svårt att tro på det. Här har solen skinit hela dagen då vi idkat trädgårdsarbete. Alla ställningar från uthusmåleriet har vi plockar ned och undan, jag har tömt krukor och balkonglådor för att plantera inför höst och vintern. Det blir nog ljung, likadant som förra året. Jag klippte gräset och Hjärtat alla buskar. Återstår att plocka upp allt klippt. Ska bara vila lite först. 
Vi åt lunch ute i solen, så himla härligt. 
Känner mig glad idag. Glad och energisk, det var ett tag sedan så jag njuter. I fulla drag. 



”Min” lilla strand, med morgonsol.





Nybadad. Så skönt efteråt. Jag blir pigg.

1 kommentar:

  1. Det var skönt att bada här med igår. Vi hade slitit hela dagen med att riva, så kroppen var trilskare än vanligt. Så uppfriskande att bada, Maken nöjde sig med en gång, men inte jag.
    Fåglarna kom ju här sen, var hjärtat de bildade din hösthälsning?
    Idag ligger dimman tät. Ha en lika bra söndag!

    SvaraRadera