onsdag, april 12, 2023

A princess in da house

I morse var det ytterst svårt att gå till jobbet då Största Systern och Minstabarnbarnet skulle hänga i Rosa huset hela dagen p g a städning hemma hos dem. Jag dukade frukost, riggade några påskägg med nya såpbubblor, tog fram kritor och papper. La leksaker på strategiska ställen och visste att hon även skulle få mata fiskarna med Hjärtat. La fram påsen med kattgodis, hon gillar ge katten godis, då törs hon klappa henne.
Sen kom de. Vi hann kramas och blåsa såpbubblor i hela köket. Man blir glad av sånt! Kram och puss och jag åkte till jobbet fast det sved. Meningen med livet liksom, att hänga med de små liven.
Ja, sedan jobbade jag som en liten iller och klockan fem fick jag gå hem.
Åt middag, rester, och så kom Hjärtats son för att byta till sommardäck på sin bil och bytte även på min av bara farten. Lovely!



1 kommentar:

  1. Vilken bra dag. Synd du behövde jobba när det var finfolk i huset bara. Så skönt med sommardäck!
    God natt! Eval8

    SvaraRadera