söndag, april 16, 2023

Denna vår

Våren. Så utmattande. Ändå tycker jag det är skönt att sitta i solen och ljusare kvällar, det har jag ju längtat efter. Men ändå.
Jag verkligen släpar runt på mig själv. Vilar så mycket jag kan och somnar ändå tidigt på kvällarna.

Igår idkade jag trädgårdsarbete men tappade sugen lite grand när jag upptäckte att rådjuren käkat upp de flesta av tulpanerna som kommit upp. Jag borde kunnat förutse det och nätat in, men vi har inte haft påhälsning på de år vi bott här så jag trodde det var safe. Inte alls.
Trist.
På eftermiddagen gick vi på konsert i en kyrka. Storband, körer och steppdans. Det var jazzigt, Duke Ellingtons , Sacred Concert. Jag är inte så jazzig av mig men det är Hjärtat så en timme eller två kan jag också gilla jazz. Det var bra. Svängigt och fint. Hjärtat och jag sänkte medelåldern betydligt och jag fick en glimt av pensionärsliv. Eftermiddagskonsert. 
Idag blir det lite blandat bandat. Hjärtat är med sina syskon och tömmer gården efter deras deras bror, jag ska fortsätta i trädgården lite grand och sen titta på Lilla N när han spelar fotboll i eftermiddag. 
Över alltihop skiner solen.


1 kommentar:

  1. Det låter rätt bra ändå, tycker jag. Hur gick det i matchen? Eval8

    SvaraRadera