söndag, april 02, 2023

Så tyst det blir

I helgen har Stora Systern varit hemma. Igår sjöng hon på ett bröllop och jag och Lilla Systern skjutsade henne till kyrkan, 1 timmes bilfärd bort. Vi lyssnade på genrepet, grät förstås, innan vi vinkade hejdå till the wedding singer och åkte vidare till Erikslund köpcenter. Så mycket folk, så mycket saker, så lite en behöver, egentligen. Nåja. Vi fikade, kaffe och en chokladbiskvi, lördagsgodis.
Sen hem, lagade mat och tittade på Lets dance.
Jag sov lite dåligt, föll in i gamla vanor som när kidsen var ute, hade svårt att sova innan jag visste att de var hemma. Lite märkligt kan tyckas eftersom Stora Systern inte ens bor i stan så … men men.
I morse åt vi långfrukost med efterföljande långpromenad. Lunch med Hjärtats son och sambo och nu ikväll åkte Stora Systern hem, vi skjutsade till tåget.
Så tyst det blir. Så glad jag är för att hon kom. Vilken fin helg vi fick, den hamnar definitivt på må-brakontot.
Lyllos mig!



Två av mina flickor. En fin utflykt. 

1 kommentar:

  1. Vilken fin helg ni fick! Konstigt hur lätt man faller in i gamla vanor. Och visst blir det tomt när de åker! Sov gott! Eval8

    SvaraRadera