söndag, oktober 29, 2023

Hur mycket löv finns det?

Idag har jag krattat löv. Satt och stickade halva förmiddagen men efter lunch kände jag att det är nog bra att komma ut lite. Så det blev lövkrattning. Det är ganska tungt men ser det som träning. Fyllde upp med löv kring rosor och i rabatterna kring dammen, fyllde komposten och resten gick i bruna lådan. La en stor hög bakom uthuset, den får jag ta hand om en annan dag. Plockade även upp de sista äpplena som blåst ned i veckan och det blev en äppelpaj till fikat. Mycket gott.
Det blev mörkt så fort idag, tidsändring som jag tycker känns i hela kroppen, tur jag fyllt på ljusförrådet, det blir lite mysigare då. Snart november, hej vad tiden går fort.

1 kommentar:

  1. Det har varit en ösregnig, trött dag idag! Sov gott 😴 Eval8

    SvaraRadera