lördag, oktober 28, 2023

Lördag

I morse vaknade jag strax efter sju, åt frukost och började städa. Hann och orkade med att ta en sväng i uterummet också, fick ned dahliaknölarna i lådor och in på kattvinden. På återseende till våren. Solen sken och det blev nästan 20 grader i uterummet mitt på dagen. Messade med Lilla Systern som lånat min bil och dragit till Leksand för att plugga till Frisörmästare.  Frisörmästare! Min ”bebis” satsar på att bli frisörmästare, hur gick det ens till??? 
Utbildningen är på 10 veckor distans, första helgen på plats. Sen väntar slutprov och jag hejar på förstås, som alltid. 
Efter lunch åkte vi till mammas grav och sen en sväng till Solby gård. Köpte potatis och drack kaffe. På hemvägen åkte vi inom sonen med sambo, de hade fått upp gardiner, ny soffa och soffbord, de har det verkligen mysigt. Jag gick sen inom äldsta för att gosa lite med Minstabarnbarnet, då FaceTimade Stora Systern. Så haver jag pratat/sett alla fyra kidsen idag och det gör mig lugn. 






3 kommentarer:

  1. Vilken bra dag! Igår hade vi hyfsat väder, idag regnar det och blåser. Svinkallt är det. B6 och B7 sov här i natt, vi hade lite Halloweenfest. Nu har B7 åkt hem. B6 är kvar, han stannar tills i morgon. Han gillar lugn och ro och att spela spel och så.
    Njut av söndagen! Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg en bild från ert firande, de såg läskiga ut 😊

      Radera