söndag, januari 07, 2024

I startgroparna

I morgon drar vardagen igång på riktigt. Med kortvecka, ledig fredag. Skönt tycker jag som fortfarande dras med förkylningssymtom och är trött som aldrig förr. Ska ta nya prover i morgon, får se om järnbristen blivit sämre igen.
Ska också få botox i morgon, denna gång efter 14 veckors intervall och det verkar som det fungerar. Har haft det ganska drägligt denna period, skönt. 
I morgon eftermiddag ska jag också hälsa på en vän som ligger på sjukhus efter en svår hjärnblödning. Oklart vad hen uppfattar och jag har laddat ett slag inför besöket. När det hände slogs fötterna undan för närmaste familjen, så klart, och jag kan bara stötta och finnas. Svårt men en dag i taget och vi ger inte upp. Varje litet framsteg väcker hopp.



Promenaden idag. Soligt, kyligt och otrolig vackert.

1 kommentar:

  1. Det är så många som är svårt sjuka nu. I närheten. Det känns som ett tråkigt sätt att avsluta ett år på och inleds ett annat med.
    Jag önskar att detta blir ett bra år för alla!
    Vacker bild iallafall. Eval8

    SvaraRadera