onsdag, januari 03, 2024

Jobbet

Årets första arbetsdag avklarad. Check. Hade teamsmöte på förmiddagen och kollegorna i norr vittnade om att det är kallt. På riktigt. En av tjejerna visade termometern utomhus, -37!
Vi hade -9 och kraftiga vindar gjorde att det bet ordentligt i kinderna på lunchpromenaden, uppfriskande och väldigt skönt att komma in sen.
Efter jobbet gick jag ned till Största systern och gosade med Minstabarnbarnet en stund, så mysigt att ha dem nära.
Resten av kvällen har jag brottats med den stickade tröjan. Sydde fast ena ärmen och konstaterade det jag misstänkt, ärmen är för trång, ändå har jag följt mönstret till punkt och prick och det stämmer för övrigt. Nåväl. Repa upp, göra om. Tålamodsmuskeln tränas men nu blir det godnatt. Hiskeligt trött och bäst att hoppa på sovtåget när det går.






1 kommentar:

  1. Bilden av dig är så härlig! Du ser verkligen ut att trivas. Här är snöstorm så här får man hålla sig inomhus.
    Hoppas du får sova gott. Jag ska lägga mig hos B6, han sover här inatt och kanske en natt till sen. När han vaknar imorgon ska han väcka mig och så smyger vi in och väcker morfar sen. 😇Eval8

    SvaraRadera