söndag, januari 14, 2024

Nu är glada julen slut och granen har åkt ut

Igår plockade jag ned granen, lika mysigt som det är att sätta upp den till jul, lika skönt är det att plocka ned den och alla julsaker. Nu är det ”bara” uterummet kvar som är juligt med gran. Det åker ned vilken månad som helst.
Jag tog med mig barnbarnen och Store Bror på julgransplundring igår på jobbet. Ca 200 vuxna och barn dansande runt granen, fikade, köpte lotter och fiskade fiskdamm. Killarna hade tur och vann var sitt första och andra pris, en varuhink och en chokladask. Som avslutning dansade vi slängrompa och vid utgången satt tomten och delade ut godispåsar till alla barn. En rolig och lyckad eftermiddag. Och kul att Store Bror ville följa med.
Jobbgrejen fortsatte under dagen igår fast i lite lugnare former. Ser fram emot nästa vecka med hopp om att kunna lösa upp knuten ordentligt. 
Idag har jag gått en runda och lyssnat på ljudbok, tittat på serier och bara tagit det lugnt.
Laddat inför tuff vecka, två begravningar varav jag ska vara med på en och är därför ledig på torsdag. 
Lite roligheter behövs också och syjunta hägrar på onsdag och nyårsrevy på lördag. Balans.





1 kommentar:

  1. God morgon! Gick inte att kommentera igår. Glad måndag! Eval8

    SvaraRadera