måndag, januari 15, 2024

Ut på tur

05.50 ringde klockan i morse, 06.00 var jag ute och skottade fram bilen, slängde bara på mig en långjacka över pyjamasen och hoppade i storstövlarna. Det var -8 så jag vaknade till ganska så kvickt. Vår grusgång är ganska stor så jag hann bara skotta en stig till bilen och sopa av verandan. Så mycket snö vi fått! Ca 1dm i natt. Det var gott att duscha och dricka kaffe sen efter den lilla aktiviteten och jag åkte tidigt för att hinna med 7.15-bussen till Nyköping. 
Den jobbiga jobbknuten har börjat lösa upp sig en liten bit i taget och det känns bättre. En bit i taget.
Jag har börjar virka änglar och efter jobbet åkte jag till Dollar Store för att handla pärlor och band till dem. Vi har ingen renodlad pysselbutik i stan längre, förr hade vi ett stort Panduro där det gick att bränna hela månadspengen … Jag hittade inte exakt det jag ville men jag improviserar så får vi se hur jag får ihop det. Det är avkoppling för mig att göra något med händerna , sticka, virka, måla. Tiden bara försvinner och jag rensar tankarna.
Konstaterar att veckan börjat bra. Gillar’t!

1 kommentar:

  1. Du vet att du kan handla från Panduro på nätet?
    Ja, det kom ny snö här inatt också. Maken skottade. Jag tycker det är löjligt att bara ha en snöskyffel.
    Skönt det börjar lösa sig med jobbknuten. Hoppas det går att kommentera ikväll. Sov gott! Eval8

    SvaraRadera