tisdag, januari 02, 2024

Ut i skogen ska vi gå ….

Jag var förutseende och tog en semesterdag även idag. När jag ansökte om semester i höstas hade jag ju inte en aning om att jag skulle bli sjuk så det var skönt att få en frisk, ledig dag. Den har jag tillbringat i skogen, pulsat i snö och njutit av fint vinterlandskap. Så tyst det var! Bara vinden och en hackspett, balsam för trött hjärna.
När jag kom hem gjorde jag ett kylskåpsrens. Det blev en potatisgratäng med köttfärsrester, riven ost, gorgonzola, paprika, majs, lök och tomater och det smakade väldigt gott. 
Nu ska jag vila ett stund. Är Fortfarande väldigt, väldigt trött. Hört flera som varit sjuka i covid nu som också om känner en enorm trötthet efteråt. 
Har stickat klart en tröja som ska sys ihop, vilken dag som helst ……








3 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar bli bättre, denna varianten verkar slå hårt.
    Vackert på bild!
    Var rädd om dig! Eval8

    SvaraRadera
  2. Går det här då?
    Bilden av dig är så härlig! Du ser verkligen ut att trivas. Här är snöstorm så här får man hålla sig inomhus.
    Hoppas du får sova gott. Jag ska lägga mig hos B6, han sover här inatt och kanske en natt till sen. När han vaknar imorgon ska han väcka mig och så smyger vi in och väcker morfar sen. 😇Eval8

    SvaraRadera
  3. Gick inte på nya inlägget

    SvaraRadera