onsdag, januari 09, 2019

En bunt biljetter

Lilla Systern kom hem från Ikea i går kväll med ett platt paket: en liten tv-bänk till ett av mina gästrum. Låter som jag har hotell-verksamhet och det skulle jag väl kunna ha, tre tomma sovrum ståtar radhuset med för närvarande. Ett använder jag ju till att hänga tvätt och stryka i. När jag tänker efter.
Nattsömnen är fortsatt sisådär och det tär på humör och knoppen. För att muntra upp mig och andra hasade jag mig därför iväg till vår fritidsförening efter jobbet idag och köpte biljetter till tre roligheter: en julgransplundring, en revy och biobiljetter till bästa pris. På julgransplundringen ska självklart Lilla N följa med och jag kan nu sällas till skaran av kollegor som går dit med sina barnbarn. För till helgen är väl julen slut???? 

2 kommentarer: