söndag, januari 27, 2019

Söndagsångest

Det var ohyggligt länge sedan jag kände söndagsångest inför att gå till jobbet. Det dränerar mig och jag ser inget sätt att förändra situationen för tillfället. Funderar åt tusen olika håll och det känns rörigt i huvudet.
Trots detta har söndagen varit fin, långfrukost, soffhäng och jag har lagat mat. Söndagsstek med potatis och gräddsås, ugnsrostade brysselkål med solrosfrön, kokta morötter. Middagen förberedde jag innan vi for och tittade på Store Bror som spelade handboll. Väl hemma igen var det VM-final i handboll på tv och det hann vi se under tiden potatisen kokade klart. När jag får till planering blir jag helt lycklig! Andra halvlek åt vi framför tv.n. Lite picnickänsla över det, fem vuxna och Lilla N. Danmark vann. Hurra till dem! 
Tycker bara att den här helgen gick så fort. Bra på ett sätt, sista helgen i januari, den längsta månaden evver!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker tiden går rysligt fort hela tiden! Gott med söndagsstek, det var evigheter sen jag gjorde!

    SvaraRadera