söndag, januari 13, 2019

Som tunn is

När det känts bra ett par dagar så blir jag alltid lite orolig i kroppen. Som att det inte får vara för bra liksom. Mycket dumt. Ska ju inte oroa mig i onödan men efter många år på helspänn så funkar jag så. Så jag gick och simmade och det var skönt. På väg hem halkade jag på en isfläck och blev jättearg. På vad? Inte en aning. På isen, för att det är vinter, för att det inte är sandat nästan någonstans eller något annat. Jag vet inte. Har i alla fall våldsamt ont i högerarmen som jag tog emot mig med. Jag längtar till sommaren!

1 kommentar:

  1. Det gör jag också! Våren iallafall!Min 86-åriga mamma trillade i torsdags när hon gick från tvättstugan. Himla tur hon inte bröt något... Det hade kommit en kvinna en bit bort och hojtat: Vänta så kommer jag och hjälper dig!
    Det var nog tur, för hur lätt är det att komma upp....

    SvaraRadera