lördag, januari 05, 2019

Solsken

Kanhända att januarisol efter januarigrått är väldigt vackert? I alla fall skiner solen idag och det tycker jag är skönt.
Klev upp tidigt för jag hade anmält mig till ett cirkelpass på gymet 9:30, stålsatte mig och iväg kom jag.
Passet var tufft, för tufft för tant egentligen, kändes mer som militärträning men jag kan vara en tjurskalle ibland och uppbådade all kraft som finns i den 56-åriga kroppen och genomförde det. Hänga i armarna och dra upp benen raka 90 grader, hur svårt kan det vara? Apsvårt. Klarade att hänga i 15 sekunder och dra upp knäna lite försiktigt. Sen tappade jag greppet och landade med en smäll. Nåja. Gjort är gjort.
Nu ska jag umgås med Bästa Väninnan och äta en bulle. Livet kräfva balans. Nytta och nöje. Och över alltihop skiner solen!

4 kommentarer:

  1. Du är ju grym! Som genomför passet ändå. Lägg det på din fan-vad-jag-är-bra-lista!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det ska jag göra så jag säkert kommer ihåg att jag gjorde det.

    SvaraRadera