tisdag, januari 22, 2019

Husmorsbestyr

När jag går hem från jobbet är jag helt dränerad på energi för tillfället och orkar inte ta mig för särskilt mycket. Därför blev jag något förvånad över mig själv när jag fick lust att göra rent tvättmaskinen. Varifrån kommer sånt städbegär helt plötsligen? Sagt och googlat. Jag blandade en smet av bikarbonat och vatten, la det i tvättmedelsfacket och hällde fyra deciliter ättika i tvättrumman och så körde jag maskinen på 90 grader. Därefter torkade jag rent trumman, under gummilisten (välbehövligt) och gjorde rent tvättmedels- och sköljmedelsfacken. Med tandborste. Avslutade med att göra rent silen och skrubba den. Sen satt jag där och njöt av en ren tvättmaskin ända till Store Bror kom och tänkte slänga i en tvätt.
”Aldrig i livet” sa jag.
”Du får boka tvättstugan på gården, min tvättmaskin är alldeles ren”.
Så gick den kvällen, en tisdag i januari.

(Klart sonen fick tvätta i radhuset, extra rena kläder blev det).

6 kommentarer:

  1. Vilket bra knep, tack!
    Ja,var kommer energi ifrån egentligen?

    Markattan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husmorstrix! ;). Ger energi av bara farten?

      Radera
  2. Hej från en annan dränerad! Jag sitter bara i soffan jag. Kan januari vara slut snart?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Känns som världens längsta januari!

      Radera
  3. Så duktig du varit! Städa tvättmaskinen som är så tråkigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag gör det så sällan, tror t o m att det var första ggn nånsin jag gjorde så här. Har ”bara” fixat med tvättmedelsfacket innan o gummilisten. Men vem vet? Det kanske händer igen?? :)

      Radera