måndag, december 27, 2021

Ändrade planer

Den planerade nyårsresan till Göteborg har vi ställt in och jag har bokat av tågbiljetter, hotell och inträde till Lisebergs julmarknad.  Vårt resesällskap hade tänkt åka själva men däckades idag av vinterkräksjukan så man kan väl säga att det inte går så bra nu?
Prisa gud för avbokningsskydd. Kan ju tyckas onödigt dyrt men så värt när det händer något. 

Att inte åka någonstans känns helt rätt. Jag vill bara vara hemma och nära min familj. Orkar inte ens tänka tanken att åka någonstans utanför stadsgränsen. Var sak har sin tid och nu är det hemmatid.

Det är även tid att lära mig sticka sockar. Försökte göra det på rundsticka men fy vad svårt. Det får bli strumpstickor. Sticka, dricka te, promenera, hänga med kidsen och mamma. Viktiga, bra saker. 

4 kommentarer:

  1. Så skönt att kunna boka av och just i år blev det ju rätt att göra det.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bäst som sker. Sannerligen.

      Radera
  2. Det är det jag ägnar mig åt också just nu - stickar sockor "in masse" varvar med pulsvärmare. Kan snart stå på marknad :-) Gott nytt år till dig och din familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Den marknaden vill jag gå på 😉 Tack detsamma!

      Radera