tisdag, december 21, 2021

Fyra generationer

Lagom när jag stämplat ut från jobbet idag vid lunch kom Största Systern och Bebisen hit. Jag gjorde lax i ugn, eget potatismos och kokta haricot verts. Supergott.
Gjorde sen matlådor av resterna, packade även ner lite av Hjärtats julköttbullar och så åkte vi och hälsade på mamma och Herr L.
Det blev en skön eftermiddag och mysigt att umgås en stund, gammelmormor, mormor, mamma och bebis. Fyra generationer. 

Igår slog jag knut på mig själv och klädde granen i uterummet, tände kaminen och spelade julmusik. Det var ett skönt häng en timme eller två, skönt att få det gjort. Det lyste sen så fint från uterummet när jag åt frukost i morse.


Granen står så grön och grann även i uterummet.


Hjärtats juliga köttbullerace, många blev det.



1 kommentar:

  1. Så fint det blev! Kul att ni kunde mysa fyra generationer 🤩
    Fortsätt mysa 🤗

    SvaraRadera