fredag, december 17, 2021

Fredag

Jag jobbar fortsatt hemma. Just nu är det skönt, jag orkar inte med folk. Tänder ljus, har mjuka kläder, klappar katten och befinner mig för det mesta i Teams-möten. Tar ett och annat varv runt i huset, pratar med kidsen, med mamma, med syrran.
Tycker det är superskönt att det är fredag men det blev ingen simning i morse heller, jag förmår inte att gå upp 5 just nu. Kropp och knopp är trötta.
Igår träffades mamma, min syster och jag. Det var längesedan och mycket skönt att kunna ses igen. 0 förkylningssymtom hos mig, hurra för det. 

Kanske, bara kanske, köps det en äkta gran till uterummet idag. Inomhus har vi plastgran p g a allergi och Hjärtat har släpat in den från loftet. Nu ska bara ”någon” montera ihop den. 

1 kommentar:

  1. Den träffen behövde du! Så skönt att du är fri från förkylningen nu.
    Här står plastgranen monterad men oklädd. Den väntar på i synnerhet B6, som inte var med och klädde deras gran, så han vill gärna klä vår. Det blir på söndag som det verkar nu.

    SvaraRadera