söndag, december 12, 2021

Julstöksförsök

Idag samlade jag ihop lite energi och försökte mig på att göra egen trillingnöt. Ett mycket spännande försök och jag konstaterade att receptbilderna inte stämde överens med det som utspelades i mitt kök. ”Rippla choklad över nötterna” och så visar de en bild på en gaffel som så snyggt sveper choklad över nötterna, rent och snyggt. Knappast. Kladdigt, kletigt och det där med att smälta saker i vattenbad är inte min grej. 
Men skam den som ger dig. Trillingnötter har vi. Hemgjorda. I övrigt har jag inte varit utanför dörren idag, jag orkade inte. Har stickat på bebisen kofta och kollat in gårdagens avsnitt av ”Så mycket bättre”. 
Stora Systern kom hit en sväng efter ett besök hos mamma och det var skönt att hänga en stund. 
Dagarna går. 



Bild från köket.se



Ripplad choklad i Rosa huset. Hysteriskt. Gott.


2 kommentarer: