lördag, mars 26, 2022

Ett dagsverke

I morse fixade Hjärtat frukost och på mycket länge kände jag kaffedoften ända upp i sovrummet. Kanske smak och lukt kommer tillbaka nu?
När jag kom ned var dock allt som vanligt, noll smak, noll lukt. Det är lite tråkigt att äta men jag äter ju bara det vanliga som jag vet att jag gillar.
Hela förmiddagen satt jag sedan i telefon. Det var samtal till avdelningen där mamma nu är inlagd, till syrran, till Herr L, brorsan och så en pling till mamma som orkade prata en kort stund i telefon. Alla samtal tog ett par timmar och jag blev ganska trött. Vilade en stund, åt lunch och därefter åkte vi för att storhandla. Vi blev förvånade över så mycket folk det var vid stora köpcentret där mataffären ligger men så kom jag på att det ju är lönehelg. Nåväl, väl inne i mataffären var det inte så mycket folk och handlingen gick ganska fort. Tror inte att jag handlat sen i januari, Hjärtat har fått sköta den biten ett bra tag nu när jag haft det tungt och jobbigt. Idag hade jag dock lite energi så jag följde med men nu är den slut. Virka mormorsrutor, dricka kaffe och lyssna på P1 i uterummet står på agendan. Hej pensionärsliv ….. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar