onsdag, september 07, 2022

60 barre

Så haver tant fyllt 60 år och firats med pompa och ståt här i Spanien. Jag väcktes med kaffe och tårta av Lilla Systern med sambo, joddå, de sjöng också. När jag vaknat till traskade vi till Största Systerns lägenhet där resten av gänget väntade med födelsedagsfrukost, presenter och kramar. Mycket mysigt!
Vi badade sen i poolen i flera timmar, åt lunch och tog siesta.
Siesta. Vilken bra uppfinning! Det går åt i värmen, över 30 grader varje dag.
På kvällen bjöds jag på middag på en mycket, mycket trevlig restaurang och det kan vara den godaste middagen någonsin. Jag åt lemonfish, den barasmäkte i munnen.
Middagen avslutades därefter i vinkällaren, kaffe och en konjak till tant innan en del av oss drog vidare och drack drinkar till sena natta. Som vi har skrattat, pratat, berättat, visat och haft oss. Väldigt lyckat.
Idag har varit en lugn dag, vi behövde vila ut.
Jag har hängt vid havet med ett gäng, lilla familjen vid poolen. Så skönt att ta dagar som de kommer. 
I morgon bitti vinkar vi hejdå till Lilla systern med sambo men jag stannar till söndag. Här ska maxas semester!










4 kommentarer:

  1. Vad bra att du blev så firad! Trodde bara det var ni tre som åkte. Resten av gänget, innefattar det Största systerns familj eller alla i din familj?
    Hoppas du har perfekt väder resten av veckan och mår gott!
    Kram, Eval8

    SvaraRadera
  2. Fin bild på dig förresten! Eval8

    SvaraRadera