fredag, september 16, 2022

Veckan som gick

Den här veckan har gått fort och jag har precis landat i soffan efter en jobbdag i Nyköping. 
I måndags tog jag fjärde sprutan.

I tisdags kände jag mig inte helt ok, hade lite feber och mådde illa så jag jobbade hemifrån. Framåt kvällen kändes det bättre, Hurra för det för då kunde jag hämta Minstabarnbarnet på förskolan. När hon fick syn på mig kastade hon sig på marken och storgrät, hon kom på att hon varit lämnad. Hon är inte ledsen när de lämnar men vid hämtning, lite kramar och bus så går det över.

Onsdag. 
En nervös start på morgonen, jag var kallad på återbesök till mammografi eftersom jag blev ”underkänd” efter den första mammografin. Detta har jag vetat ca en månad och jisses vad man hinner tänka åt alla möjliga håll under en sån period. 
Denna gång var en läkare med direkt, nya bilder togs och därefter undersökning med ultraljud. Till slut, det kändes som en evighet, konstaterades att det de såg var en ofarlig, vätskefylld blåsa som de punkterade och sög bort direkt. Jag fick ett friskbrev med mig hem, behöver jag säga att jag var lättad?
Gräsänka på kvällen, inlindad i filt i soffan kollade jag x antal avsnitt av cityakuten ….

Torsdag
Blev uppvaktad på jobbet av mina arbetskamrater och fick så fina silversmycken, ett halsband med tillhörande armband. Blev rörd på riktigt och det kommer vara ett fint minne. Efter jobbet åkte jag och tittade på Lilla Ns fotbollsmatch. Det blåste snålvindar och jag konstaterade att det visst är höst på riktigt. Vilken överraskning. I år igen?!

Fredag
Simmade i morse innan jobbet. Vi var sen flera stammisar på fiket, vi är ett par stycken som lärt känna varandra där och det är riktigt roligt. Det är bara jag och simkompisen som simmar innan, de andra kommer från andra håll.
På förmiddagen styrde jag kosan mot Nyköping för ett eftermiddagsmöte på Sörmlands museum. Där hade jag inte varit förut och blev mycket positivt överraskad. Vilket ställe, fina samlingar, utställningar och restaurang. Konferenslokalerna var också helt ok.

Swooosh, så försvann de dagarna. Ikväll ska jag göra. Ingenting.



Vilken dag som helst blir bra när jag kan träffa den här raringen.



1 kommentar:

  1. Grattis 🥂 skönt att det inte var värre än så. Hade så innan Äldsta skulle gifta sig första gången. Fick friskintyg veckan innan bröllopet. Lycka!!!
    Mysigt att hämta barnbarn. B6 var här igår. Vattkoppor. Idag ska vi på dop. Den familjen får stanna hemma. Utom Yngsta. Hon är gudmor.
    Ha en finfin lördag! Eval8

    SvaraRadera