onsdag, september 28, 2022

Saker en inte vill höra och saker man måste göra

Saker man inte vill höra när montörerna som ska byta ut vår värmepanna kliver in i badrummet och ser hur det ser ut:

”Ojdå. Det här var inte bra” och skakar på huvudet med bister min.

”Nähä”???????
Hjärtat och jag stod i dörröppningen som två fågelholkar och undrade vad det var som inte var bra.

”Med den här nya pannan måste badrummet göras om, borras i kakel och dras nya rör, badkaret måste bort”.

”Eeeeeeeeehh”?
”Va”???

”Ja, modellen kräver det”.

”Vi har beställt en sån vi redan har, den som passar himla bra, fast en ny alltså. En jätteny panna har vi beställt”!

Så rådde en halvtimmes förvirring med spring runt huset, in i badrummet, ringande hit och dit, inspektion av de försändelser som kom i måndags och det konstaterades till slut att firman skickat fel modell.

Jaha. 
Så kan det gå.

Inget jag kan göra något åt utan det var bara att ta några djupa andetag och acceptera att det blir fördröjningar. Vi bad en stilla bön att den gamla pannan skulle starta igen och hålla tills det fixar till sig.

När då då? undrade ju jag.

Men DET kan ingen svara på. 
Vet jag hur svårt det är nu för tiden att få fram leveranser av what so evver????
Att vi hade tur som fick en ny panna inom två månader  istället för fyra månader?

Nu tyckte ju inte jag att vi hade sån jättetur eftersom de skickade fel modell ….

Det var för övrigt fel svar! 

Men men. Allt ordnar sig och heders till montörerna som kom från en helt annan firma, de råddade åt oss och ingav ett lugn. Det behövde jag.

Efter detta bokade jag gravsättning för mamma och jag blev så ledsen av det samtalet. Jag saknar henne väldigt mycket. Men det blir fint att få en plats, det blir det. Efter gravsättningen ska vi fika här i Rosa Huset, jag, mina syskon och Herr L. Det blir också fint. 

I morgon ska jag jobba. 

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att ni fått fel panna! Onödigt krångel.
    Håller tummarna att den gamla håller och att den rätta kommer fort!
    Kram, Eval8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gamla hoppade igång och en ny är inom räckhåll i oktober 🙏🏻

      Radera