söndag, september 18, 2022

En lugn helg

Denna helg har jag tagit det lugnt. Det finns en del ”borden” och ”måsten” men det låtsas jag inte om. Igår hasade jag runt i morgonrock till mitt på dagen, pratade i telefon med min syster i en och en halv timme innan vi konstaterade att vi behövde göra oss iordning för vi skulle fira Herr L. Så vi la på, jag duschade och klädde på mig och åkte iväg. Och där träffades vi och fortsatte vi prata …
Födelsedagsfirandet var mycket trevligt med kaffe, tårta och hurra för 84-åringen. En saknades vid fikabordet och då känns det i hjärtat, den där tomheten efter mamma. Jag går alltid in i vardagsrummet där hon låg, på nattduksbordet som står kvar står det alltid färska blommor, hennes glasögon ligger där och jag tycker hennes doft dröjt sig kvar. 
På kvällen bjöd Hjärtat på födelsedagsmiddag i Strängnäs, på grekiska tavernan. Han var inte med i Spanien så det blev lite firande i efterskott. Det blev en trevlig kväll.
Även idag sov jag länge och bara var. Uträttade några ärenden på eftermiddagen innan vi tog en fika på favoritkondiset och en promenad i stan. Vi pausade hos Lilla Systern med sambo och njöt av deras fina utsikt innan vi åkte hem och jag sov ett par timmar i soffan. Välbehövligt.



Strängnäs hamn.





En promenad i stan.

1 kommentar:

  1. Vilken bra helg ändå. Förstår att det kändes vemodigt att fira Herr L utan mamma.
    Kram, Eval8

    SvaraRadera