måndag, december 27, 2010

Äntligen!

Tamdidam, trallelilall.... Älsklingens nya apartment ska inredas vilket gör att undertecknad gnuggar händerna. För jag får ju så klart hjälpa till. Och börjar med det roligaste: att hänga upp gardinerna. Sen ska det mätas, tänkas ut hur möblemanget ska stå, VILKET möblemang som ska användas, vad behöver inhandlas, vad kan vi gräva fram ur gömmorna hemma? Allt blir så mycket enklare bara för att gardinerna redan är på plats. Lugnt i hjärtat liksom. Eller är det rentav tanken på att han har en egen dörr att stänga om sig som gör att hjärtat hamnat på rätt plats igen?
Allt är tajmat och klart inför nedräkningen till Räkmackeåret 2011.

9 kommentarer:

  1. Kul med inredning! Oftast är det lättare hos någon annan än hos sig själv, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Inredning är så kul, och det hoppas jag att även 2011 blir, för oss båda :-) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vad bra ordnat det är ändå, du får inreda och jag slipper! Bra skit tycker jag.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Det kan vara roligt att hjälpa till att inreda hos andra. Men jag antar att du kommer att vistas där en del också.

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det löste sig med lägenhet och att du får inreda :)

    SvaraRadera
  6. Hör av dig när du hänger i mitt hood, börjar jobba på måndag, då får det bli lunch!

    SvaraRadera
  7. Vi kvinnor måste ha en gardin-gen.
    Så fort det vi ser en nyinflyttad lägenhet så är det fönstren vi ser först och börjar tänka på gardiner.
    Jag känner igen fenomenet. har sytt flera omgångar garadiner till
    tre söner (innan det fanns flickvänner).
    Jag hade missat det där med egen dörr men har nu läst bakåt och poletten föll ner.
    Vad härligt med en lägenhet i Stockholm och kunna "göra huvudstaden".
    Nu vill jag önska er båda den eller de där räkmakorna till nästa år.( en nu på sluter är ju inte så dumt) I alla fall önskar jag er ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Åhhh, inredning! Det är ju skitkul! Får du helt fria händer eller vill han vara med och tycka? Här hemma får jag helt fria händer (förutom i Lilla O´s rum, hon har egen vilja när det gäller det mesta) och det är ju väldigt smidigt att få bestämma själv.;-)

    Har kompisar som har stora problem med att de och deras män inte kommer överens om inredningen. Här kör jag mitt eget race och maken tycker det är skönt att slippa. :-)

    Lycka till med gardinerna och allt annat roligt!

    Kram

    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  9. Stort o Smått: Plättlätt hos Älsklingen som ju älskar allt jag gör! Typ. ;)

    Fru Venus: Klart det blir! Bäst! Kram!

    Tvillingen: Absolut! Bra skit!

    Cici: Yes. Där kommer jag att vara!

    Ezter: Himla skönt! Båda!

    Spader Madame: Klart jag ringer när jag är i närhooden! Apselut!

    Viola: Och Gott Nytt till dig, Viola! Jag tror det blir bra!

    Anbam: Hehe. Fria händer är en tolkningsfråga. Klart jag har. Fast inte om du frågar honom.... ;)

    SvaraRadera