måndag, december 13, 2010

Föränderliga tider

Luciamorgon i radhuset och inte en unge i sikte. Kunde ligga kvar i sängen och njuta av luciasången på tv. Tiderna förändras, sannerligen. Det har funnits tider då jag befunnit mig på dagis kl sex med alla fyra barnen påklädda fina lussekläder, att de alla var glada var väl att ta i. Själv har jag inget minne att jag nånsin hann klä på mig men det gjorde jag väl eftersom jag aldrig blev inburad.....
Nu är de stora och lussefirandet har antagit lite mer mänskliga proportioner. Som att kunna ligga kvar i sängen och njuta av skönsång med en kopp kaffe serverad av Älsklingen.
Ikväll kommer barnen och kanske, kanske lussar de för sin mamma? Hallå barnen? Hall.........å?

8 kommentarer:

  1. Så är de, tiderna förändras..eller snarare folket förändras...tiden är väl den samma..*ler*.
    Hoppas ungarna dina lussar för mamma i afton då......hur stor är chansen???

    Ha en underbar luciadag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin tid! Eftersom jag arbetar på en skola så är jag fast i tradiotionerna även om det inte är mina egna barn. Men jag gillar det!

    Ha en fortsatt fin Luciadag.

    SvaraRadera
  3. Låter supermysigt! Själv är jag alldeles ensam hemma -ingen älskling, men det är de sista dagarna av det. Vi får väl se när de vill att jag ska börja!

    SvaraRadera
  4. Ingen lucia så långt ögat kan nå här...

    SvaraRadera
  5. Det är väl som här, mina har fullt upp med att lussa för alla andra :)

    SvaraRadera
  6. Det var länge sen jag såg en livs levande Lucia och i morse försov jag mig och missade tillochmed luciafirandet på tv. Jag får väl försöka komma ihåg att se reprisen i kväll.

    SvaraRadera
  7. Ja, det var tider det....och var enda jävla år var lucialinnet för kort... ;-)

    SvaraRadera
  8. Jag kan faktiskt sakna den tiden...
    Jag har inte sett en endaste Lucia idag.
    Kram

    SvaraRadera