onsdag, december 22, 2010

Bananskal vs Räkmacka

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
För det mesta, nu låter jag luttrad, vilket jag också är, tycker jag att mycket av det som plötsligt händer är det man INTE VILL ska hända. Detta kan man tolka att det går käpprätt åt..... då och då och att jag stundligen inte är nöjd med tillvarons utveckling. Japps. Rätt tolkat!

Därför går inte år 2010 till historien som "Räkmackans år". Om någon frågar mig. Näe. Lite mer bananskalsåkning, "vad-i-hela-friden-är-det-som-händer" och "var-är-stoppknappen"-varning har det varit. Fram tills nu.
Det är väl några stjärnor och planeter som stått kors och tvärs i någon bana rakt över radhuset och tja, styrt och ställt. Ställt till det för det mesta.
Men som den sega (arga????) kärring jag då blivit genom årens lopp så har jag trots allt hållit näsan ovanför vattenytan. Det hade inte blivit så om jag inte blivit det minstaste arg. Det är säkert! Bombsäkert! Så ilska kan vara något bra, kreativt och rent av energigivande.Det konstaterade vi ju igår flera stycken!
Just ja. Vad är det då som hänt? KAN det hända något bra nån endaste gång?  Återgå till ordningen, please.

Trumvirvel och:

TADAAAAA!!!!!
Älsklingen har hittat ett boende. Eller, hans mycket eminente bostadssökarassistent har hittat ett boende. Åt honom. Assistenten fick en hyresvärdinna på kroken och tja, sen var det ju bara att "håva in" ett kontrakt......... (alla nu som vet hur det ser ut på bostadsmarknaden i huvfudstaden anar min ironi....... man håvar så jävla lagom när man letar som en röd iller och det är BRÅTTOM. Det är ju kallt. Nä. Man letar, bönar, ber, letar, bönar, ber, letar, bönar, ber..........) Och så får man napp. Och håller på att svimma på kuppen. Kan det vara med sanningen överenstämmande? Finns huset på riktigt? Är det en vettig människa man ska ha att göra med? Kommer detta att funka?
KLART DET KOMMER ATT FUNKA!
Bananskalsåret 2010 är straxt till ända och Älsklingen och jag kliver in i Räkmackeåret 2011. Det bara MÅSTE vara så! Skriv upp det, Tomten! Omedelbums så inga missförstånd uppstår!!!

(Nä. Han ska inte flytta ifrån mig. Han behöver bara någonstans att bo i huvfudstaden eftersom hans jobb finns där och det blir alldeles, alldeles, alldeles för jobbigt att pendla varje dag).

10 kommentarer:

  1. Å grattis, vad roligt! Och är räkmacketid så är det verkligen du som ska sitta i högsätet på den mackan!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt! Bästa julklappen kanske?

    SvaraRadera
  3. Tror jag önskar mig detsamma...ett räkmackeår skulle sitta fint! :)

    Tänk att han/ni lyckades hitta en lägenhet. Vilken tur!
    (och/eller skicklighet)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt att det löst sig. Vi letar också boende. Åt Madde, Ali och Melina. De blir bostadslösa sista februari. Soc har lovat att ställa upp med hyran tills vidare eftersom det är som det är med Alis utvisning och Madde som väntar på sin GBP-op. Hittade tre stycken här i vårt område. Nu lägger det bara att HSB (de har hyresrätter här) går med på premisserna.

    SvaraRadera
  5. Du är så välkommen till stora staden i vår nya lya ......kram <3

    SvaraRadera
  6. Anonym = Älsklingen ;=O) ...hmmm, hur funkar det här egentligen, jag var ju inloggad...........hmmmmmmm God Jul alla !!!

    SvaraRadera
  7. Vad bra! :-) Har förstått att det är en tuff marknad vad gäller bostäder. Hoppas på lite mer räckemackeåkande för er del nu :-) KRAM!

    SvaraRadera
  8. Toppenår på gång alltså - härligt!

    SvaraRadera
  9. Åh, så härligt!!! Grattis!!! Jag håller tummarna för ett riktigt räkmackeår för er del! Det förtjänar ni! Kram!

    Sv: Usch, ditt klättrande på stegen, och sedermera dunsen i backen, lät inget vidare.. Jag är nöjd med en hygglig lön. Det är trivseln som är viktigast för mig.. och har alltid varit så..

    SvaraRadera
  10. Den prognosen gillar jag: Räkmackeåret 2011. Det tar jag som ett tecken.

    SvaraRadera