lördag, december 04, 2010

Nu tror jag....

.... att allt är på sina rätta platser igen. I alla fall för ett tag. Har stökat klart och rättat till anletsdragen i fejset. Jag ler igen! Tack för alla fina, omtänksamma kommentarer!
Har fått många frågor om vad i all världen som står på och tja, det är väl bara så att ibland rasar det här som kallas life som ett korthus och man får helt enkelt börja om. Bygga sig ett nytt. Ett och annat kort är utbytt för att undvika nya ras medan de säkra korten sitter där de sitter.
Den gamla klyschan "man lär sig något nytt varje dag" har varit högaktuell och jag konstaterar bl a att de man tror står en nära kan välja att vända sig åt ett annat håll och beundra sin egen spegelbild istället för att hjälpa när man kan. Jag väljer att använda den insikten till tänka att "sån vill jag aldrig i livet bli" stället för att bli besviken, bitter och arg. Tror att det är vuxenpoäng på det faktiskt. Ganska många. Sånt gillar Tomten också, väl? För det går åt lite poäng till den där väskan jag såg i en affär i Gamla Sta.......
Och så är det ju december! Vips, så var november borta och det passar bra tycker jag. Bort med det gamla och in med det nya. Nytt i radhuset är även insikten om att jag nu BARA har tonåringar! Stora och Lilla Syster har fyllt år och eftersom det var tretton ljus i Lilla Systers tårta så är småbarnsåren apselut passerade. Lite skillnad på önskelistorna också faktiskt. Inte en Barbiedocka- eller ByggareBobskopaönskning så lång ögat når. Närå. Lite datorer, Ajfåns, Strassklockor och annat tekniskt ska det visst vara.
Älsklingen fyller ju också år i december och önskar sig som vanligt sköna strumpor och fred på jorden.
Vi firar alltså födelsedagar och att vi är på banan igen. Mest av allt firar vi ändå att den där röntgen av min hjärna inte visade några förändringar som befarat och det är en lättnad utan dess like. Min bästa julklapp evver!
Nu kör vi igen!

9 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Jag hoppas att med tiden så känns den här tiden som ett nödvändigt ont som gav dig mer styrka. Skönt att allt är bra uppe i kontoret :-) Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Barnen, älsklingen och huset verkar i alla fall vara på plats och huvudet också och det är väl bra så.

    SvaraRadera
  3. Har saknat dig!
    Hörde av Yngsta att ni haft födelsedagar i två dagar nu :) GRATTIS till tjejerna och till dig också Mamman, som har så fina barn!
    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Men vad roligt att se dig igen. Och du, vilken bra julklapp! Jag fick precis detsamma som du, en friskförklarad hjärna.

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka. Skönt att se att du är tillbaka på banan. Jag har spanat lite på dig på fejan för att se att allt är OK. Men jag lämnade inga avtryck utan smög bara in och ut ibland....:-) Jag har själv haft en dipp men är också tillbaka.

    Skönt att röntgen gav dig ett positivt besked. Nu väntar vi bara på tomten....:-)

    SvaraRadera
  6. Du ler igen, härligt. Korthus är bräckliga och vilken bra idé att byta ut de lite vingliga korten mot några stabilare - huset ramlar inte för en liten vindil.
    Julen härmar sig med stormsteg. För mig har alltid de första vckorna i december bara försvunnit och varje år är det samma elände med julklappsköpen. Jag kan längta tillbaks till barbie- och legotiden. Fodringarna har blivit större och jag vill inte göra någon besviken. Tänk om vi ett år avstod från julklappar och skänkte pengarna till dem som behöver dem.
    Strumpor och fred på jorden - hälsa älsklingen att det är rätt tänkt - kanske den där väskan till dig, du behöver den säkert. Men du har ju redan fått en julklapp.
    Tänd det 2:a ljuset i morgon och se
    hur det ljusnat för dig.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Det var så länge sedan jag tittat in i din blogg.
    Herreminje vad det har hänt saker.
    Jag inser att jag måste bli bättre på att titta in till dig (och andra bloiggare) som jag ju inte har prioriterat på sistone.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Skönt att du är tillbaka, hann ju bli lite orolig för dig ett tag.

    Tänk att alla dessa födelsedagar ska komma på en och samma gång, vi har haft 5 st sedan mitten av november. Fast det är ju rätt kul med alla kalas också! :-)

    Nu laddar vi för julen, eller hur?

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Skönt att röntgen inte hittad något.. eller något fanns helt säkert där.. men inget farligt, menar jag!!! :o)

    Ja, ibland får man omvärdera de man trodde var ens vänner.. Inte roligt! :o(

    Kram på dig!!!

    SvaraRadera