söndag, januari 24, 2021

Årets första semla

Idag har jag ätit årets första semla. Vansinnigt gott. Vansinnigt trevligt sällskap också, tre av mina kids med respektive och Lilla N. 

Jag provade även VR - virtual reality- såna där glasögon, som att kliva in i en annan värld. Det här var oceanvärlden, jag åkte ned i havet i en korg och fiskar i alla möjliga färger och former, koraller, klippor och sjöväxter var väldigt verkliga. Jag blev yr i huvudet och kunde bara en liten stund men nu har jag i alla fall provat! Det var häftigt. Lilla N skrattade åt sin mormor som tittade upp, ner och runtomkring och duckade när det kom en stor rocka. Den såg ju bara jag! 

Ja. Och sen har jag broderat. Vill bli klar för att börja med mitt stick-projekt. Laddar för jobbvecka också. Återställd men trött. Trött är ständigt tillstånd men det går åt ljusare tider åtminstone, skönt!



Broderiet. Brickduk. Sommarlängt på den.



Sonen med VR. Han blev lika yr som sin ömma moder. 

1 kommentar: