torsdag, januari 07, 2021

I sakta mak

Långfrukost, tvättat lakan och kört rengöringsprogram i diskmaskinen. Tömt och städat kylskåpet, gjort ryggövningar och försökte mig på några nya övningar för ökad rörlighet i den onda höften. Mnja. I morgon ska jag till sjukgymnasten, jag får fråga då om det verkligen ska göra så ... ont när man gör rörelserna. 
Långpromenad med efterföljande kaffepaus och gissa min lycka när jag hittade bortglömda pepparkaksmuffins i frysen!

Ska nog vila en liten stund. Var uppe sent i natt och följde nyhetssändningar från USA, chattade med släktingar som bor där och de är oroliga. Ja, det finns det ju anledning till. 
Som av en händelse hittade jag en passande boktitel häromdagen i en loppishylla som jag inte kan låta bli att dela. Det känns som det räcker nu, på många plan.




1 kommentar: