fredag, januari 08, 2021

Tagen på allvar

Idag är det min första ”pensionärsdag”, min första lediga dag med ”förkortad arbetstid för äldre”.

Jag firade med att gå till sjukgymnast och blev ordentligt undersökt och fick 1! övning jag ska göra i en vecka två gånger om dagen därefter nytt besök ned utvärdering.
Förstod inte riktigt alltihop hon sa men drog slutsatsen att jag har ”lata sätesmuskler” som påverkar andra muskler och fästen. Nu ska de tydligen väckas! Hon lovade att väckta, aktiva sätesmuskler inte gör lika ont som lata och jag hoppas hon har rätt.
Dessutom är jag lite sned och belastar fel. Det går också att rätta till. Det kan gå fort eller så tar det tid. Vilket som. Med vanliga ordning tar det tid. 
Just nu gör det i alla fall himla ont eftersom hon ”bråkat” med leder och muskler. Jag har bestämt mig för att ha ett öppet sinne då jag sökt hjälp många gånger men inte blivit tagen riktigt på allvar utan ”ät Ipren i tio dagar”, i omgångar vilket inte har hjälpt alls
Jag hoppar på rehab-tåget!

Det har snöat i natt och snöar fortfarande, stora, lugna flingor. Mycket fint och rogivande.
Mellandagarnas mentala magplask hänger i men har lättat något litet. Står upp för mig själv och de mina, rak i ryggen, bestämt och fast. 2021 är mitt år. Basta!

5 kommentarer:

  1. Vill du dela med dig av övningen?
    Hoppas det hjälper!!!!
    Här snöar det för fullt just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag skulle gjort det efter jobbet idag, glömde det helt. Men i morgon får jag inte glömma!

      Radera
  2. Hoppas det kommer att hjälpa. Så segt bara att det tar det tid. Men det är klart, det har ju tagit tid att få ont också. Härligt att bara jobba fyra dagar i veckan!

    SvaraRadera
  3. Ja, helst vill jag att det ska fixas på direkten ju ;)

    SvaraRadera