lördag, januari 02, 2021

Från en soffhörna

I morse vaknade jag vid nio, klädde på mig och gick en långpromenad runt sjön. Det snöade och var vitt på marken, uppfriskande. Halvvägs blev jag yr i huvudet och var tvungen att sätta mig en stund, funderade på om jag skulle ta mig hem men kunde fortsätta, sakta, efter en stund.
Jag lyssnade på Agneta Sjödéns nya podd, två avsnitt, och tyckte mycket om den. Vill höra mer!

Efter frukosten kände jag mig frusen och tog ett långt varmbad. Hur skönt som helst, sen har jag legat i soffan. Mår inte så bra och undrar vart det ska ta vägen, är yr, slumrar, kollar något avsnitt på serie och sover lite till. Har dristat mig till att hänga en tvätt, sen behövde jag vila igen. Vafalls???? Katten håller mig sällskap här i soffan. Vetekudde bakom ryggen och katt i famnen under en filt. Rätt skönt ändå, en dag som nu blev såhär. 



Utsikt från soffan. 

1 kommentar: