söndag, januari 03, 2021

Tur och retur

Fysiskt har jag mått bättre idag. På annat plan, inte så bra.
Jag tog mig i alla fall till Lilla Systern, hämtade upp Stora Systern och skjutsade hem henne till Stockholm. Som ”vanligt” stannade vi vid Max i Strängnäs och åt och tankade, energi till både människa och bil. Lite trafik men grått och disigt, som varje gång jag skjutsar hem henne. Vi har hittat vår rutin. Fadern hämtar, jag lämnar. Egentid. Guld värt.

Väl hemma igen kraschade jag i soffan, tände ljus och åt upp rester av alla goda ostar jag fick i julklapp av kidsen. Kommande vecka är jag ledig och det känns bra. Hade nog inte pallat med att jobba.
Hoppas på en bättre vecka. 

1 kommentar:

  1. Hur långt har ni hem till henne? Bra rutin ni har hittat!
    Jag är också ledig, Maken jobbar måndag och tisdag. Jag vill till smultronstället. Vill bada. Undrar när det ska bli av?

    SvaraRadera