lördag, januari 09, 2021

Städdag och belöning

Började dagen med att göra ÖVNINGEN. Snabbt avklarat och bara det får mig att undra om det verkligen kan hjälpa? Det får jag helt enkel se. Väntan alltså. Är inte så bra på det.
Fick med Hjärtat på att vi behövde städa. Jag dammade och skurade badrummet, han dammsög och vi var klara snabbt.
Jag har tänkt mig pyssla med en grej och till det behövde loppade silverbrickor putsas, det fixade Hjärtat.

När man städat får man fika, det är sen gammalt och vi for till Strömsholm. Vi tog kaffe och smörgås innan vi gick bort till Strömsholms slott och vandrade omkring där en timme. Kyligt men uppfriskande. På vägen hem stannade vi och jag köpte tulpaner. Vita och rosa tulpaner, krispigt och med hopp om ljusare tider.

Just nu väntar jag på att pizzadegen ska jäsa färdigt. Fick en ide om hemgjord pizza så då får det bli det.



Strömholms slott. 



Kanalen.


1 kommentar:

  1. Hjälps man åt med städningen så går det kvickt. Ser skönt ut på er utedag. Hemgjord pizza är så gott!

    SvaraRadera