torsdag, januari 21, 2021

Vila, läkarbesök och lite roligheter

Det blev inget arbete idag heller. Tung och trött kropp efter jobbiga och svåra migränattacken så jag har tagit det väldigt lugnt. Vilat, sovit, pratat med mamma och på eftermiddagen hade jag läkartid för rygg och krångelhöft.
Det blev ett bra besök. Jag är sned i ryggen och något är i kläm. Skräll. Not.
Plus Inflammerad och irriterad slemsäck i höften som retar triggerpunkter i benet. Yes, det gör de. Retas så in i norden. Jag fick en kortisonspruta för det, för att lugna ned alltihop. Läkaren klämde och kände och JA jag kände när han kom ”rätt”. Jag skrek rakt ut och vrålsvettades, fy vad det gjorde ont. Han blev jättenöjd och hämtade sprutan. Han stack rätt. Kan intyga det. Nu vänt på magnetröntgen av korsrygg och ny tid om sex veckor. Under tiden ska jag fortsätta gå till sjukgymnasten och han skrev ett brev jag ska ta med.
Tacksam men mörbultad gick jag därifrån.
Hem. För att vila ännu mer. Hur slut kan man bli?
Nu hoppas jag att jag kan sova och att benvärken klingar av om några dagar. 

Man måste ha lite roligheter också. Därför har jag tänkt att jag ska sticka en sjal. Har konsulterat en av tjejerna i syjuntan, som ju är på paus men man kan ju höras av ändå, och hon ska hjälpa mig med mönster och garn.
När jag sa till Hjärtat att ”jag är sugen på att börja sticka” tittade han konstigt på mig.
”Jag tror aldrig att jag kommer bli det” var kommentaren.
Nä. Det tror inte jag heller. Man gillar olika saker. Det är bra.






7 kommentarer:

  1. ojojoj, lät inte skönt detta - hoppas det iaf gör så att det blir mindre ont sen. Alltid skönt när de hittar felet. Du är så himla bra, Cina, som ändå orkar se positivt och orkar göra saker. Kom ihåg det <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ❤️ Ja, ont först och bra sen hoppas jag ;)

      Radera
  2. Har du gjort magnetröntgen någon gång?
    Skönt att läkaren hittade rätt, större chans till lindring.
    Sticka på 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gjort MR några gånger så jag vet hur det går till. Nu hoppas jag bara att kortisonet hjälper.
      Yes, jag stickar redan!

      Radera
    2. Skönt. Jag har gjort en halv, sen fixade jag inte mer...
      Sticka på ;)

      Radera
  3. Blev lite orolig att Hjärtat trodde att du var på väg från Rosa huset 🙈❤️

    Markattan

    SvaraRadera