onsdag, januari 13, 2021

Laxar i en ask

Eller åtminstone lax i ugn som var dagens middag. Lax med täcke av turkisk youghurt, fetaost, timjan, salt och peppar. Snabbmat på hemmavis. Inalles 30 minuter från tanke tills äggklockan aviserade ”klart”.
Potatisen var skalad och låg klar i grytan, fetaostkrämen rörde jag ihop på lunchen. 
Jobbade klart, på med plattan för potatisen och swosch in i ugnen för fisken. 
Det var gott.

Jag gav mig själv en lunchpromenad idag. Det var skönt. Mulet förvisso men frisk luft. Väldigt skönt. Det var också väldigt halt så jag var tacksam för broddarna. Jag ske ge mig en kvällspromenad också. Känner att jag är värd det efter eftermiddagens möte 3,5 timmar i sträck framför datorn, 10 minuters paus för att hämta en kopp te och sen på’t igen. Mitt huvud behöver luftas.


1 kommentar:

  1. Så gott det låter!
    Här lockades man inte av promenad. Snö och blåst, det gillar jag inte. Fasar för att köra till jobbet i morgon.
    Godnatt!

    SvaraRadera