söndag, januari 17, 2021

Nu ÄR glada julen slut

Idag åkte julgranen i uterummet ut. Avklädd men grönskande med nya skott! står den nu i sin fot i en snödriva på gården. Där kan den få stå en stund, med de andra smågranarna.
Storstädet igår och baxandet i snön med mattorna tog ut sin rätt. Idag är jag ledbruten och höftvärken inatt var inte nådig. Ja, jag vet. Jag ska inte ta i så. Men tanken var att vi skulle vara två och därför påbörjades detta projekt. Sen ångrade sig den ena halvan och åkte med ungdom till Örebro för att leta bildelar och då återstod endast en att pyssla ihop påbörjat projekt.
Vad återstående halvan tyckte om det egentligen gör sig icke i skrift. Å andra sidan har ungdom idag en hel bil, är glad och nöjd och bara en sån sak. Hur mäter man det mot hemmafix?

Eftermiddagen ska ägnas åt långpromenad med simkompisen. Ja. Vi ska gå sakta. Ja. Jag har förvarnat att jag behöver pausa ofta. Men jag längtar verkligen ut. Sen ska jag stilla mig i nystädat uterum där kaminen har tänts för en mysig avslutning på en helg. 

1 kommentar:

  1. Konstigt att vi snötvättade mattor båda två. De är svårhanterliga.
    Jag får ont av övningen, men kör på. Tänker det är träningsvärk. Du då?

    SvaraRadera