lördag, januari 30, 2021

Kattunge, semla och mormorspromenad

Idag sov jag länge. Höftvärken har gett med sig något och jag sover bättre. Skönt. Storhandling stod på schemat och väl förberedda, spritade och med scanner i högsta hugg tog handlingen 35 minuter. Snabbast hittills. Inköpslistan är skriven efter ”banan” i affären så det är bara att gå loss.
Hjärtats son med sambo bjöd sen på kaffe, macka och hembakta minisemlor. Så gott! De har också blivit med kattunge, Elli, en ragdoll så söt. Det blev kattmys på hög nivå.
Väl hemma igen lastade vi in alla varor och jag tog en promenad. Längs vägen träffade jag på Största Systern och Lilla N så vi gjorde sällskap bland snödrivor, utegymmet och över fotbollsplaner. Äventyr! 
Nu är jag hemma i värmen igen och har en skön dag att se tillbaka på. Lovely.












1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag. Skönt med höftvärken. Har slarvat med övningen sen snöskottningen, måste ta tag i det igen.

    SvaraRadera