måndag, januari 04, 2021

Tid

Ännu en hopplös natt vad beträffar sömnen. Svårt att somna, när jag väl somnat vaknar jag av snarkningar eller värk. Gick ned och la mig på soffan, tittade på tv, det tråkigaste programmet jag kunde hitta och somnade till slut. Blev väck 07.30 av Hjärtat som trodde jag försovit mig till jobbet. Suck.
”Nej, jag är ju ledig denna vecka med”!!!!!
”??????
Gick upp och la mig i sängen och somnade bums, vaknade halv elva. Ja. Så har det gått en halv dag. 

Resten av dagen då?
Jag ska hänga med Lilla Systern på promenad och göra mina ryggövningar. Tvätta och städa kattlådan. Se ett eller flera avsnitt av Sweet Magnolia. Tror jag. 
Har plötsligt så svårt att se amerikanska serier, tycker de flesta är dåliga i handling och dialoger, fulla med floskler och stereotyper. Töntiga kvinnokaraktärer som blir ”räddade” av machomän. 
Värst var en film på tv häromkvällen, jag var tvungen att gå ifrån, det började koka inombords. 
Men, det är väl typiskt amerikanskt. Jag får hitta andra produktioner. Gå med i någon filmklubb eller nåt.

Dagens största mission är ändå att försöka bli lite glad. Igen.

1 kommentar:

  1. Här är jag ledig, Maken jobbar. Han har sovit gott, det har inte jag. Var nere och tog en värktablett vid ett. I morse sov jag gott. Sen gick jag på rea, är i stort behov av nya jeans. Har gått upp massor i vikt. Men jag ger inte bortåt tusen kronor för ett par jeans i stor storlek! Det var inte rea på jeans.

    SvaraRadera