onsdag, januari 20, 2021

Huvudvärk, installation och förhoppningar

Hade tänkt jobba idag men det tyckte inte mitt huvud. Vaknade inatt igen av migrän, dock inte lika häftigt som igår natt men ändå. Tillräckligt illa för att behöva medicinera vid fem-tiden och just nu ligger huvudvärken och surrar dovt i bakgrunden. Det känns som jag går i tjära. Allt går långsamt. Jag fick helt enkelt ge mig och inte pressa mig till att jobba. Behöver bryta den här spiralen och det gör jag väl bäst genom att vila. Gå sakta. Äta det jag tycker om. Dricka gott te som inte doftar för starkt.
Hjärtat rakade sig i morse men fick tvätta av sig sin after shave. Det gick inte, doften triggade huvudvärken. När jag skulle duscha fick jag använda oparfymerade duschkrämen och hårschampot doftade för starkt. Att leva lite ”on hold”. Är det inte migrän så är det ledvärken och tröttheten. Jobbigt att manövrera däremellan men jag HAR blivit bättre på det när jag tänker efter. Kanske just därför jag dippar ordentligt när det kommer över mig. 

Ikväll vill jag se presidentinstallationen. Det är inte utan en undrar vad den avgående pajasen hittar på. Han har säkert något i bakfickan och inget förvånar väl längre när det gäller den mannen.
När Obama installerades gick kidsen i skolan men hade hemmaundervisning. Jag minns att Store Bror, som hade det lite trassligt i skolan (minst sagt) fick i uppgift att redovisa hur en presidentinstallation går till. Det blev en samhällskunskapsuppgift. Han klarade det med bravur då han även beskrev hur valet gått till med röster, elektorer, senaten, kongressen och hela konkarongen. Det var hans grej. Vi följde via tvn från början till slut. Historiskt. Det är det ju idag med, Kamala Harris.
Lite historia helt enkelt frampå onsdagskvällen. Dit kommer jag ta mig i sakta mak.

1 kommentar:

  1. Ja, det är en farlig man... än har vi inte sett allt han är kapabel till. Usch.
    Hoppas huvudet blivit snällare nu. 😍

    SvaraRadera