tisdag, september 25, 2018

Där fick jag fikon!

Inget nytt under solen. Vinden har mojnat något men i byarna tar det i fortfarande i. Morgonpromenaden kändes ödslig, var tämligen ensam om att vara ute tidigt och gå. Det var havet och jag, ingen dum kombo alls! 
Hjärtat har besvär med sina höfter och kan inte gå så långt men jag baxade honom en bit bort till en udde där det var mer lä. Där stod en dam och sålde honung med olika smaker, olivolja och frukt. Vi fick smaka och Hjärtat åt färska fikon för första gången i sitt liv vilket innebar att vi sedan hade en hel påse med oss tillbaka. Jo, jag hade också kassar med mig, köpte både olivolja, honung, vindruvor, mandariner och vindruvor. Olivoljan här är vansinnigt god, i morgon ska jag på olivoljeprovning.
Så nu har vi badat i poolen, haft fruktstund på balkongen, pratat med några av våra kids och klockan är bara 17:00. Lata dagar, sköna dagar.






1 kommentar: