lördag, september 08, 2018

Vattenbrist och lördagsplaner

Efter ännu en natt med orolig sömn, NÄR ska jag sova gott igen??? vaknade jag med huvudvärk. Det är nu så vanligt så om jag inte gjorde det skulle jag inte tro att jag var vaken på riktigt. Gjorde frukost och fann till min fasa att kaffet var slut. Sprang därför över till Största systern som inte är hemma och lånade kaffe. Puh! Frukosten, enligt mig dagens viktigaste mål, räddades.
Sen bestämde Hjärtat och jag oss för att bjuda goda vänner på middag ikväll och googlade recept. Tapas kom vi fram till och en handlingslapp kom till. Jag duschade och tyckte att det var dåligt tryck i kranen och det tyckte grannarna med och kom till mig för att fråga vad det var för fel. Alltså, jag är visst någon utnämnd logistikchef på den här gården??? Nåväl, en googling gav vid hand att en stor vattenläcka hittats vid nybyggeområdet 100 meter härifrån så och så var vattnet helt slut. ...... Grannarna kunde informeras och nu hämtar vi dunkar och hinkar med vatten. Så beroende man är!
Vi åkte och tittade på en handbollsmatch, sonen spelade i sexton minuter innan han fick rött kort och hade spelat klart. Han får en ny chans ikväll eftersom det är cup men då kan inte den ömma modern vara publik. Passade på att gå på toa i sporthallen, man är ju rädd om vattendropparna hemma, ifall gästerna behöver gå på toa!

1 kommentar:

  1. Vattenbrist. Ja du, vår släktträff blev inställd pga sinad brunn. Yngsta, jag tvättar en stor del av deras tvätt. Hennes svärföräldrar har brist.
    Man är så himla beroende av vatten. Vi alka, även vi med kommunalt, bör tänka till och begränsa användandet så vi hjälps åt att hålla grundvattennivåerns på okej nivå.

    SvaraRadera