måndag, september 03, 2018

Priset och vad som är värt något

Igår vilade jag hela dagen. Ja, förutom när jag lekte tåg, byggde koja, blåste såpbubblor och busade med Lilla N. Men sen. Platt fall. Idag ledvärk from hell, stel kropp och kolsyrearmar. Prislapp för den ansträngning det är att gå på kalas. Men värt det! Alternativet, att aldrig kunna vara med på tillställningar är inte så tilltalande. Men jag väljer mina kalas noggrant just därför. 
Sånt där är svårt att förklara för det syns ju inte utanpå. Det sitter inuti och bara där. Inte riktigt sant men det fejset, orkar-inte-på-riktigtfejset har nog bara kidsen sett.

Annars då??? Det är SEPTEMBER! Älskar’t! Bästa månaden på året som ju då rivstartade med ett bröllop! Tar det som ett tecken på en bra månad med mycket kärlek, värme och omtanke. Det är mitt mål! Kan hända att en och annan gladiol hamnar i en vas nära mig. Septemberblomman! 

4 kommentarer:

  1. Ett bröllop är definitivt värt att ha dåliga dagar för! Allt som man verkligen vill göra, är värt det! Hoppas du är piggare i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man lär sig att prioritera! Det är bra!

      Radera
  2. September är superbäst! Kunde dock bli lite svalare nu, så det blir september PÅ RIKTIGT.

    SvaraRadera